torsdag 23 april 2009

"avskaffa arvsrätten"

skriver Kitty i fem punkter på sin blogg. Känner lite på den tanken och det låter väldigt bra. Hur många människor har jag inte träffat som inte kan leva för att de efterlevande måste få sitt. Och vi har i familjen ett exempel på hur galna människor kan bli när de vädrar pengar. Även om det "bara" är 40 000 kronor eller till och med hälften av det. Hur man kan smutskasta sina närmaste och manipulera för att få som man vill = pengar. Usch. Men jag är ju ingen samlare jag, mina pengar rullar ut med samma hastighet som ett slagskott från blå. Att alla skulle bli nöjda och glada tror jag dock inte på Kitty. Du får nog lägga till punkt sex: "det kommer att bli ett fjäskande medan man lever och man får veta själv vem som bara vill ha ens pengar". I och för sig inte så dumt och skulle kunna skapa ett helt nytt innehåll åt mångas liv. En sorts "silly season" på riktigt fast tvärtom. Ungefär som "VI VILL HA - OLLAS KVAR"! Då blir det ett tasslande i korridoren: "ska hon aldrig kila vidare, vi hjälper henne innan hon ändrar sitt testamente". En ny spännande dimension åt livet.
Köp "Kap Farväl"! Antingen här: www.stikostalkers.se eller titta här hur du ska göra.
Och varför får jag inga bud på "svikarens" tröja? Har fått några bra tips: "bränn den till Valborg" eller "köp en svart tuschpenna, skriv svikare över tröjan och häng upp den som ett monument". Få se hur det blir.

1 kommentar:

Kattungejävel sa...

Kul med replik på sin blogg!
Fjäsk kanske kan vara trevligt rentav. För övrigt finns det väl redan blivande arvingar som är duktiga på att ta sin del av kakan i förskott.