lördag 25 april 2009

Hur sjuka människor kan det finnas?

Läser om det försvunna döda fostret/barnet. Undrar hur det har gått till egentligen? Och varför? Vem vill ha en död kropp? Till vad? Jag vet ju att det finns både nekrofiler och pedofiler men uuuuu - vem vill ha sex med ett dött barn? Det är i alla fall en hjärna jag inte vill hur den fungerar. Jag är inte speciellt "prippen" (vad det nu heter på svenska) och har bara sterotypa fördomar, tror jag, och kan ändå inte tänka mig in i hur den människan skulle fungera. Sitter man hemma och hetsar upp sig och tänker "nej nu jävlar är jag kåt. jag går till kapellet och stjäl ett barnlik". Eller va? Det finns ju Satanister också... Nej tänk om någon kunde förklara vad som hänt i Bromma. Så mycket enklare det skulle vara då. Och sen kan jag ändå i all hysteri om hur viktigt det är att begrava ett dött barn/foster? tycka att hela vårt samhälle har glömt att döden är en naturlig del av livet. Hur ofta skriker inte löpsedlar ut med sex meter höga bokstäver: "Han/hon förlorade mot sjukdomen." Livet är väl ingen kamp heller och för att citera en man som jag just glömde vad han heter men nu vet jag Kaj Pollak "Det finns bara två måsten i livet - vi måste välja och vi måste dö". Så det så. Känn på den ni...

Inga kommentarer: