torsdag 23 april 2009

Men kan ni förstå!


att en läkare som är så utbildad inte kan fatta den enklaste ekvation! Påstå att jag är överviktig. Har väl aldrig hört nåt dummare. Ett visst överlass kanske och vid en närmare undersökning av BMI är jag fytiosex centimeter för kort. Banta eller sträcka - bara att välja. Men? Överlasset blir väl det samma om man inte går ner i vikt, eller? Smalare men lika tung. Får väl slå mig på det där som "han sångaren med frisyren" Roger Pointare håller på med. Eller vänta - är inte det viktväktarna. Stiko Per sjunger "Jag tror på farsan inte på hajpade poeter". Så då tror väl jag på min också då. "Öl är hälsa - hälsa ofta" säger han. Fräsch farsa förespråkar fantastiskt fylleri. Morsan muttrar, mumlar missnöjd.

Ge folket vad folket vill ha är en bra devis. Det här folket vill ha Jesper Ollas. Vi skriker likt måsarna från sTo(c)kholm: "viill haaaa, viiiill haaaaa".

Inga kommentarer: