onsdag 29 april 2009

Stackars greve Carl Piper!


Man kan väl tycka vad man vill om svensk adel men adeln är fortfarande en del av vår svenska kultur. Att hänga ut honom och hans fru/sambo i media och tillintetgöra honom på grund av sin bakgrund är inte ohyfsat - det är rent trams! Mannen är brottsoffer och borde som sådant behandlas med respekt. Det samlade drev som jagar honom kan dels liknas vid ett gäng blodtörstiga hundar dels påminner det mycket om domaren som sa att "Antti-Jussi Niemi" får skylla sig själv för att han vände sig om! Dubbeltrams. Man kan tycka vad man vill om en del människor och saker och ändå visa respekt i vissa stunder. Man sparkar inte på den redan ligger. I alla fall gjorde man inte det i den kultur jag växte upp. Långt från TV spel och frosserier i våld på den vita duken. De första åren av mitt liv hade vi inte ens TV och när den äntligen kom var det mest nyheter och faktaprogrem. Det fanns ett barnprogram, Andy Pandy, men det sändes inte varje dag. Vi fick leka själva. Och se vad det blev av oss?!! Människor som inte sparkar på den ligger, som kan aktivera oss på egen hand och som håller vad vi lovat! Men nåt fel är det på mig: Jag köpte matchtröjor i år - och ingen av de spelarna finns med i årets trupp. Vill ni bli av med någon - bara be mig köpa en tröja! (men "Svikarens" tröja kommer att bytas mot en annan - berättar inte vem för då försvinner väl han också).

Inga kommentarer: