söndag 19 april 2009

Releaseparty! Kap Farväl

Jaha. Då ska man gå på Stureplan då. I Tokholm. Brr, läskigt. Vad är väl en promenad i skogen med risk att möta vildsvin och varg mot ett besök på Stureplan. Vi får väl ta risken för vår strålande stjärnas skull. Det är tråkigt ändå att sitta här i Roslagen, lyssna på bofinkens knorrande drillar och koltrastens sång, titta på små ljuvliga violer i slänten och känna hur en rejäl förkylning smyger sig på. Som ormen i Paradiset kommer den krälande genom kroppen. Det till och spänner i tänderna och mina stackars magmuskler har hostat sig, inte till ett sex-pack, utan till en hel back tomflaskor. Det ni! Kanske det finns stay-ups att köpa till magen också?

Idag blir det nog bara lite hockeysnack men tankarna finns där hela tiden! Hur kommer laget att se ut? och vem ska träna? Om herr Lundström tänker fortsätta att satsa på överåriga spelare är mitt förslag: Abris. Både i mål och som tränare. Han har i alla fall ett stort blått och vitt hjärta. Skämt åsido så måste man vända trenden med att ha spelare som bara rycker på axlarna efter en dålig dag på jobbet. Man ska gråta blod efter en förlust. Som Ollas, som skäms för att visa sig på byn. *sjunger* Vi vill ha - Ollas kvar".

Kanske jag måste revidera min känsla av att ha blivit lurad av Eddie. Hörde en diskussion i radions P1 igår angående "han med pensionen" och "hon som sitter nånstans i LOs ledning-Wanja eller vad hon heter". Ämnet var återbetalning av för mycket utbetald pension och reportern frågade sitt intervjuoffer om det nu var bevisat att Wanja blivit lurad? Svaret han fick var: "Nej lurad är ett väldigt starkt ord, möjligen förd bakom ljuset". VA? Är det gradskillnader i helvetet också? Jag tror helt enkelt hon inte - som Olof Palme i sketchen - haft en aaaaaaning om vad som hänt. Men att hon såklart fattat att hon fått bra betalt! Tillbaka till min känsla angående Eddie då - jag har blivit förd bakom ljuset! Vill nån köpa hans matchtröja?

2 kommentarer:

Sara sa...

njae första skivan var grym, den ny är otrooooligt bra. känns mer tight lr nå.. men d e min åsikt det =)

Sara sa...

tack för ikväll. tack för t-shirten. tack för att ni är ni, underbara människor =)