måndag 20 april 2009

Susning.nu

"En pseudovärld (uttalas sevdovärld el. (p)seudåvärld) är en konstruerad verklighet bestående av komponenter från den (av den/de som använder begreppet pseudovärld) vedertagna verkligheten och komponenter från andra källor som inte stämmer överens med den vedertagna verkligheten."
Brr. Så var jag på Stureplan tre gånger igår då. Första, sista och enda! Rent fysiskt var vi där tre gånger också - passerade i god fart medan vi letade parkering. Herregud! Det första P-huset stängde 20.00 - det hade sett ut det. Det andra hittade vi aldrig för det var Stockholms Stadion - låångt från Stureplan. Tredje gången susade vi in på plats 173 och irrade i en labyrint ut med den påföljden att jag inte hade en susning om var plats 173 fanns. En livespelning med Stiko och bandet är fantastisk. Dock föredrar jag Sammilsdalsgropen, Västerås hamn, Leksandsbaren, en plats i skogen eller var som helst. Jag tror jag är allergisk mot Hufvudstaden. Nu påbörjar vi kampanjen "Törneros till svensktoppen". Nu jävlar Sverige, nu ska ni få höra.
Käkade hamburgare - eller pannbiff? på svenska - med Gudemil och hans vapendragare så lite hockeyprat blev det allt. Jag vet inte vad jag tycker om den nya organisationen och Leif Strömberg. Jag tror att det behövs ett hjärta som klappar för föreningen, inte bara i LiF utan för alla. Annars får vi snart en pseudohockey också...Men en jävla bra klack har vi!

Inga kommentarer: