onsdag 15 april 2009

Så går han då - SVIKAREN


och får personifiera allt som fel, inte bara med svenska hockey, utan med hela livet. Det är för lätt att ge upp, att bryta löften och att kliva av i motgång. Jag pratar nu om killen som för att par år sedan sa att han målsättning i livet var att spela med Leksand - laget i hans hjärta - tills laget var tillbaka i Es och sedan vinna SM-guld. Jag trodde på dig då, Eddie! Och kände hur skönt det var med en ung kille som spelar med hjärtat och på sikt kommer att bli lika stor som Christer Abrahamsson. Du svek oss alla. Alla fans som match efter match tryggt skanderat "Eddiieee Läääck" på läktaren. Alla vi som känt oss som en del av din familj - för vi ÄR en enda stor familj - som varit ledsna och känt med dig i motgång pch glatts med dig när det gått bra. Vi som har bett till hockeyguden, gång på gång på gång, Inte att du skulle stanna hos oss för det visste vi ju att du skulle göra utan bett om att du skulle få hålla nollan. Vi som har försvarat varje mål och sagt att "det DÄR kan man då inte skylla på Eddie". Undrar om du hade bestämt dig när bilden togs? Sista hemmamatchen när Karlberg hyllades och tackades för många års trogen tjänst! Samma match som vi i Superstars "hackade" lite på fransosen för att han kanske skulle byta lag. Visste du det då, Eddie? Mitt förtroende får du aldrig tillbaka igen. Du skulle aldrig ha lovat så mycket. Visst vet jag att du var ung och livet förändras, men man byter ta mig fan inte ut hockeylaget i sitt hjärta! Lika lite som man byter sin Mercedes mot en BMW. Det hade varit så enkelt att ljuga och säga att det var för att det är närmare hem, att du tänket studera på din fritid. Eller vad som helst utom sanningen - att du sviker oss. Vet du vad? Snart släpper Stiko sin nya CD (27 april) och där är Törneros med. Texten kunde vara skriven för dina läppar Eddie: "Jag är snart glömd och ordningens gång, rubbades aldrig av min trasiga sång. Ni som höll mig så högt - nu sviker jag er". Visst är det så. Du kommer att bli bortglömd- svikare! No hard feelings är vad du önskar dig i intervjun på LiF hemsida. Och visst förstår jag dig - ung och vill vidare - och det är inga hårda känslor. Bara ett stort tomrum och ett brustet hjärta.
Leksing Tills Jag Dör

3 kommentarer:

Kattungejävel sa...

Äh, låt killen gå vidare. Han glömmer nog ändå inte Leksand efter de här säsongerna. Och nog vill man väl ha fler än två lag på sin meritlista? Fast jag och Therese kommer nog sakna honom, haha. Vem ska vi nu telefontracka?

Alfahonan sa...

Nej du! Man ska inte lova sånt man inte kan hålla. Nu är han också bara en köpt lakej...
ses vi på söndag? på o-baren?

Kattungejävel sa...

Jag ska se om jag kan... :) Fick messet av C, men vet inte om jag är själv eller ej på söndag.