torsdag 26 mars 2009

Det blå skåpet

Sket jag i det blå skåpet när jag framförde mina åsikter om P-O Ejendal? Nej JAG tycker inte det. Efter de senaste dagarnas mediadrev och styrelsens agerande verkar det än mer som om att när jag bad honom att klappa igen till Långfredagen var det en idé som delas av många. Våra boyz behöver arbetsro. De behöver kunna sova på nätterna utan att grubbla på om det är just jag som har förstört allt. Människohjärnor fungerar så under stress eftersom vi är sociala varelser. Nej jag står fast vid min synpunkt: Knip igen tills kvalet är över. När vi spöat SSK kan alla gapa om vad dom vill.

Från de små intervjusnuttar jag sett och de reportage jag läst tycks den kära P-O vara Tony Rickardssons raka motsats: Bitter! Men inte heller han har skitit i det blå skåpet men jag kan väl tycka att han släppt lite väder i närheten av skåpet. Resultatet av hans utspel kan faktiskt bli att ML blir kvar bara för att man i styrelsen ska visa att man tar egna beslut och inte låter sig pressas av sponsorer. Uj uj uj...

Nej dom som verkligen "mökat" skåpet fullt, tycker jag, är alla dom som kommit med påhopp för mina synpunkter. Ge fan i och läs då! Enkelt va? Mycket enklare än att skriva saker som " kärringjävel dra f'**tan över ansiktet så du håller käften". Man/du kan ju också skriva att du inte delar min åsikt. Också enkelt, eller hur? Bland annat på mitt arbete på fängelser och ungdomvårdsskolor har jag lärt mig ramsor som skulle få Hin onde själv att blekna, så ord som fittjävel biter inte på mig. "Vanliga" människor ska använda ord som skapar dialog eller klappa igen dom också. Sluta HATA - sök hjälp. Alla borde göra som Superstars, sjunga : "Vi älskar Leksand sja la la la la". Det känns skönare än hata!

Nu skottar jag ur all dynga ur skåpet och så är alla välkomna med synpunkter på mig och mina idéer. Ha en fantastisk strålande vårdag alla och LiFet är inte slut - inte ens för den här säsongen med 5 matcher kvar. Heja på heja på heja påååå

Inga kommentarer: