tisdag 17 mars 2009

Min själ kommer alltid lysa dalablå

Riktigt så poetisk var inte Eddie Läck i den intervju där han berättade att hans stora mål var att vinna SM guld med LiF. Stiko Per har fångat andemeningen i "Dalablå" på cdn Flyktsagor. Eddie Läck är en fantastiskt fin kille och på min arbetsplats har vi köpt hans matchtröja från den här säsongen. Den pryder sin plats på väggen bättre än en Rembrandt och jag har haft den på mig! Hur i herrans hamn klarar Eddie av att fylla ut den där tröjan? En fläskhässja som jag druknar ju nästan i den.

I morgon är det en ny match. Nervöst? Ja lite, men det är ju bara hockey - livet är något annat. Anti-Jussi kommer förmodligen att bli borta från spel mycket länge - förhoppningsvis inser han allvaret och slutar för alltid. Leksands IF kommer ändå alltid att lysa dalablå...

Inga kommentarer: