tisdag 3 mars 2009

Han gjorde det inte lätt för sig - Super Per!

när han spelade in och släppte "Flyktsagor". Har lyssnat intensivt på den i bilen igen och undrar hur han ska kunna överträffa den? Det kanske blir som han sjunger "flyktsagor börjar bra men dom kräver en hämnd"? För hur dum var han inte som släppte "Buddy Longway" som "pausunderhållning" sen? Hur ska han matcha den? Såklart - när jag nu tänker på det så har han ju både "Törneros, Bröder och Av jord" att spela in. Glömmer att inte andra människor också har hört låtarna. Men lätt får han det inte!

Nu sitter jag här framför vedspisen med nykokt kaffe och väntar på att TL ska vakna. (Inga sms från Häxan i natt - hon är nog nykter). Vi ska åka till "den stora staden" och kolla på en verkstad. Jag säger som måsarna i Suldal "viiill haaaaa viiiill haaaa". Egentligen skulle vi ju bara kunna ringa Häxan och be henne utnyttja sina övernaturliga krafter och berätta om vi får verksatden eller inte men det länns bäst att låta bli. Vi är så lättlurade så plötsligt har vi väl köpt den här i stället: klicka!!! Säkert ett bra köp men liiiite för stor som "rumpnissarna i Tokholm" skulle ha sagt.

Jag har bestämt mig för att bli snällare på byalagsbloggen (om jag kan) och bli elakare här (om jag kan). Liksom guden Janus kommer jag att ha två ansikten - hoppas att jag inte tappar det ena av dem... Nej nu jäklar får han vakna! Klockan är ju 5.33 // Morning