söndag 29 mars 2009

”Solen stiger över Råsunda”


Spelar AIK på sitt högtalarsystem innan match. I höstas skanderade klacken en ”fin” ramsa ”Stick från stan, Dildo-Jan”. Men vad skulle hända egentligen om vi tog våra boyz och drog från stan? Hur skulle AIK hockey överleva då? 2845 personer var på Hovet och såg matchen AIK- Växjö. Men trots att så få av deras supportrar valde att gå på en så viktigt match ligger publiksnittet på 5546 personer i kvalet. Sämre var det grundserien med ett snitt på 3185 åskådare. När vi spelar mot dom så är det nästan 2,5 gånger så mycket folk där. Hur tänker ”ärthjärnorna” i deras ledning? ”Vi gör livet så surt vi bara kan för LiF supportrarna: höjer biljettpriset, tvingar dom att klä av sig när dom går härifrån och vad vi kan hitta på för kul. Då slipper vi spela med Hovet fullt, 3185 personer det är bra”. Eller? HUR tänker dom när de inte har ordning på sina jävla supportrar? Eller Bajen också för den delen. Varför tar man inte krafttag för att stävja skiten? Man har såååååå många idiotiska förklaringar till varför man inte gör nåt. ”Dom är inga riktiga supportrar. Dom är inte med i klubben. Dom skulle bara bråka på nån annan plats. Bla bla bla .” OCH. OCH!!! Dom måste få bort packet! Jag gruvar mig redan för matchen på torsdag. Hur ska arenan se ut när dom där åker? Eller alla ställen efter vägen som dom vandaliserar? Nej få BORT dom.

Jag är stolt över SUPERSTARS. Det värsta som jag har sett hända var när Emil vände megafonen åt ”fel” håll och fick en tillsägelse. Jag förstår inte vad det är som gör Leksands IF till det fenomen det faktiskt är men jag är glad över att få vara en del av det. Jag tycker att vi tar vårt ansvar och är goda förebilder men det kan ju alltid förbättras. Låt oss avsluta den här säsongen på ett värdigt sätt – med flaggan i topp och med raka ryggar. Så kan vi låta nästa år bli det år när alla upptäcker hur bra vi är – både för LiF och rent samhällsekonomiskt!

PS. AiK Var bara ETT exempel. För att dom är så barnsliga och för att det är dom står på tur att demolera våran hall. Ds

Inga kommentarer: