torsdag 19 mars 2009

Kluven


känner jag mig. Egentligen tror jag att man måste ha stabilitet över lång tid om man ska bygga ett "nytt" lag från grunden. Å andra sidan måste man kanske göra nåt nu - jag vet inte?! Att bänka Eddie är i mina ögon ett utbota dumt beslut. Han är skicklig, spelhungrig och med en otrolig potential. Sjukdom och skador kan man inte skylla på tränarna - kanske de skulle matchat juniorerna hårdare tidigare under säsongen? När vi bara susade omkring och väntade på kvalet - i stor ledning. Om inte motsåndarana är tillräckligt spännande får man nog arrangera en intern konkurrens - att förtjäna istid. Spelar man dåligt - bänkad. Spelar man bra - mer tid. Vi har så många duktiga juniorer som lätt matchar Jackass med flera. Resonemanget jag just förde följer enkla inlärningspykologiska principer - förstärk ett önskat beteende och ignorera det man inte vill ha. Jag önskar "dubbel-Tomas" lycka till och är tacksam för den tid som gått. Tror ändå att de på sikt klarat att bygga ett stabilt Elitserielag av det material som finns. Undrar vem som kommer nu då?

Inga kommentarer: