tisdag 17 mars 2009

Man kan nästan tro att Lena Ph har rätt.

När hon sjunger "det gör ont". Disciplinnämnden har nu sagt sitt om tacklingen och i en artikel i Aftonbladet säger domare Röglemark att han fortfarande är osäker. OCH? "Förlåt mig konstapeln men jag är fortfarande osäker på att jag faktiskt körde på den där älgen"!!! Varför är det så svårt? att säga att "jag hade fel" - det kanske gör ont. Jag har fel hela tiden jag men så slinker det plättlätt ur munnen på mig också "oooops - nu hade jag fel". Övning ger färdighet. Det skrämmande med uttalandet är att han förmodligen inte lär sig nåt av det heller. Jag rycks allt för lätt med under matcher - påverkad av adrenalin - och buar också på dåliga domare. Det är fel av mig (se så lekande lätt det var) för det ÄR domaren som bestämmer och det är bara att gilla läget. Säger han "fy skäms" är det bara att åka till skamvrån. Problemet med bristande ÖDMJUKHET (så här skriver Wikipedia: Ödmjukhet är en personlig egenskap. En ödmjuk person har en balanserad självuppfattning och är medveten om sina begränsningar.) är att man mister respekten. Inte bara för Röglemark utan för domare generellt. Och det är synd för det ÄR domaren som bestämmer!

Såg bilderna på Anti-Jussi idag. Han har en svår tid framför sig nu. Blixtrande huvudvärk, trötthet som gör att han kommer att sova större delen av dygnet, minnesproblem, svårt att koncentrera sig med mera med mera. Hoppas att någon kan få honom att vila - stänga av alla intryck. Det mår han bara bättre av. Fokus inåt nu Anti-Jussi.

Inga kommentarer: