torsdag 19 mars 2009

Förnedrad, förbannad och förvånad!


Ja så fick vi då spö av AIK också. Surt sa räven om rönnbären. Jag vet inte om det hade varit bättre att vi vunnit med tanke på vad jag ska skriva nu. Då hade man förmodligen sagt att "man får förstå - fansen var ju så besvikna". Nu kommer man antagligen att säga att "Alfahonan är ju så besviken". Klart jag är det, men det är inte därför jag reagerar. Förnedringen kommer sig av att som liten, tjock tant över 50 år bli stoppad av uniformerad polis och bli ombedd att klä av mig för att få lämna Hovet! Förbannad blir jag för att det överhuvudtaget är ett tema i dagens Sveriga - att gamla tjocka tanter inte ska få klä sig hur dom vill utan att riskera att bli nedslagna. Förvånad är jag för att ingen tycks reagera. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Gör en egen serie till storstadslagen! De som har supportrar som heller vill hata andra än älska sitt eget lag. Då kan dom mentala kalhyggena skrika "vi hatar Bajen/AiK/Djurgårn" i kör. De kan slå sönder sina egna arenor, investera i ett gemensamt högtalarsystem och dra lott om vilket lags kampsång som ska spelas, de kan spö varandra och få poliser och vakter att tvinga egna supportrar att kä av sig "för din egen säkerhets skull". De kan skrämma bort det egna lagets barnfamiljer, gapa att "Bajen/AIK/Djurgårn" suger k-k, göra Hitlerhälsning åt varandra och så vidare och så vidare...
Låt oss andra som älskar våra eget lag, vi som har blå-vitt blod som Leksingar, rött blod som Moringar, röd-grönt som Röglefans, svart som Västeråsare (ni har fattat galoppen nu va?) ha en egen serie som inte infleras av allt detta hat. Nu vet jag ju att den social verkligheten ser ut på ett speciellt sätt i storstäder, men låt inte hatet spridas ut över resten av landet! Hata gärna varandra, spöa opp era egna "kurder/turkar/svartskallar" eller vad ni nu kallar invandrare - men låt våra vara i fred! Vår hjärtan och själar har plats för så mycket mer än era - kärlek skapar så mycket med utrymme än hat. Hat förmörkar hela innanmätet, det sprider till utsidan och det förtär hjärnceller. Vi som älskar vårt kära LiF kan till och med tycka synd om er - vad har ni för livskvalitét? "Vi står kvar nästa år"

Inga kommentarer: