fredag 20 mars 2009

Gravöl och dans


"Jag sjunger vid gravöl och jag sjunger vid dans" är en av de låtar jag hoppas kommer på Stikos nya platta. Ni kan lyssna på den här:
Gravöl och dans. Det är betydligt svårare att sjunga i sorg än i glädje.
Jag skrev så förra året och jag skriver så igen: Det är ingen konst att vara medgångssupporter, eller hur "Joe Lumumba"? Joe är ett nick på everysport som idag skriver: "På söndag spelar LIF mot Växjö 1400!Vem vill ha min biljett? Skall ut och pimpla i solskenet med trevligt sällskap och naturligtvis en termos......". Tack då Joe för att vi har fått "äran" att ha ditt sällskap en stund. Pimpla inte i dig för mycket bara och jag önskar dig inte välkommen tillbaka! SVIKARE!!! Gå med i Blackarmy eller Järnkaminerna nästa år - dom ställer inte heller upp för sitt lag, om dom inte spelar mot oss förstås. Hoppas att du får ett riktigt bottennapp på söndag. Lewi Pethrus skrev 1913 en psalm: "Löftena kunna ej svika" och varje vers slutar med följande textrad "Himmel och jord må brinna, höjder och berg försvinna, men den som tror skall finna, löftena de stå kvar." och såna är vi med Joe! Den som tror ska finna Leksingarna dom står kvar!!!

1 kommentar:

En retsticka sa...

Stiko är ju verkligen inge bra