torsdag 28 maj 2009

En ny affärsidé!


”Hejsan – är Erik där?” Då vet man att det är en jäkla telefonförsäljare som ska ha tag på TL. Och det är Erik hit och Erik dit. Dom gör nog en drive nu. Flera gånger i veckan blir man sittande med en sån där. Även om jag lyckas att snoppa av dem ganska bra stör dom ändå min koncentration och det tar tid att komma in i jobbet igen. Jag skyller på dom att jag skrev fel namn i en utredning, jag kom helt enkelt av mig!

Min affärsidé är egentligen ganska enkel. Jag skriver bara en offert på samtal till en kostnad av 1000 kr per påbörjat samtal, plus moms så klart, och skickar till Telia, Tele 2, Phonera, Telenor, Vattenfall – ja ni vet vilka det är som brukar ringa. I offerten skriver jag att jag från och med typ 15 juni debiterar varje påbörjat samtal och att om de fortsätter att ringa efter det datumet kostar det pengar. Bra idé va? Sno den inte! Pengarna ska jag ha till alla resor på bortamatcher i vinter. Och JO, vi står på nix-listan men har företag och är alltså lovligt byte…

1 kommentar:

Sara sa...

tackar tackar =) jo det känns över förväntan här faktiskt. men det är la för att jag fortf har en massa starka grejer i kroppen =) =)