lördag 9 maj 2009

Herregud - vi får "gäster" igen!


och jag måste grilla ikväll. Jag är sååå trött på fläskfilé och korv! Letade runt på nätet och hamnade i Kenya. Undrar om vegetarianer äter "nyama choma" som är en slags nationalrätt bestående av grillad get? Vi hade getter för ett par år sedan: Bääättan och Hjääärtrud. Väldigt sociala djur men fullständigt meningslösa att ha. De snurrade alltid kring fötterna på oss, klättrade på stegen in genom fönstret och åt upp mina pelargoner! Tuggade i sig ett kvitto från bokföringen, stångade grisen, hoppade upp på motorhuven på alla bilar som körde förbi och stirrade uppfordrande på människor tills de klappade dem. Hoppade kvickt in genom ytterdörren och snabbt upp för trappen till vänster - allt medan svansen gick som en propeller och spred de små bajskulorna över hela huset. Såna var våra getter - sociala av bara den men helt meningslösa. Det enda "arbete" de skulle utföra var att beta av gräset. Och gräs var det enda som inte ingick i deras diet! Meningslösa djur alltså - dom gör inte ens det lilla dom ska göra. Så - det BLIR grillad get till middag idag! (själv smyger jag åt mig lite fläskfilé när ingen ser på...)

Inga kommentarer: