fredag 29 maj 2009

Lite svinn får man väl räkna med.


Nu har det alltså hänt igen. I USA äger var tionde barnfamilj ett vapen och för tredje gången på kort tid har barn under sex år dödat någon. Den här gången var det en treårig flicka som sköt sin två år gamle bror. Med en pistol som låg laddad under sängen! Hur tänker folk? Jag antar att det inte är några ”vanliga” familjer som har en laddad pistol under sängen men ändå.
Och igår hörde jag i en intervju på P1 att Sverigedemokraterna är dåliga på att rösta men att de har en stark påverkan på varandra. Kanske vi får en Sverige-demokrat i EU! För att vi andra är så dåliga på att rösta också. Jag skulle så gärna rösta på Mona Sahlin – där borta kan hon väl inte göra så stor skada – men ungen som har flyttat hem säger att hon inte är valbar. Men va fan! När jag äntligen bryr mig om EU i trettio sekunder blir inte det bra heller. Jag får väl till ICA och slänga in en röst på Marit Paulsson, den kvinnan är i alla fall ärlig!

Inga kommentarer: