tisdag 12 maj 2009

Fan också!

Jag glömde att tycka i den inflammerade frågan om abort pga av "fel" kön. Kanske för jag inte vet vad jag ska tycka? Abort som abort, eller? Vilket liv skulle ett litet oönskat flickebarn få? Jag fattar inte sjukvårdspersonalens inställning: de har inget emot att abortera friska foster - "Vi vill inte döma" - bara man inte vet könet på fostret. Vad är det för jävla hyckleri rent ut sagt. Man släcker ett embryonalt liv i bägge fallen, ett liv som man en gång bestämt inte är ett liv - bara man inte vet att det är av honkön! Man underminerar sin egen trovärdighet tycker jag med den omvända könsdiskrimineringen. Ta ställning för eller emot abort och håll fast vid åsikten är mitt tips. Själv vet jag inte vad jag tycker och kan stå för den åsikten....

Inga kommentarer: