måndag 18 maj 2009

Min mormor hade alltid svar på allt.

En gång när jag var väldigt arg för jag hade hört någon säga nåt elakt om mig, i ett av de andra båsen på toaletten i skolan, sa hon att den som tjuvlyssnar på andra sällan får höra några snälla saker. Varken om sig själv eller andra. Samma sak gäller den som snokar i andra papper och skrifter. En del människor skriver av sig sin ilska för att stå ut. Och då får man skylla sig själv om kikar i det andra har skrivit. Det är som en säkerhetsventil. Och det är därför handledningar är belagda med tystnadsplikt också - för att deltagarna ska kunna ösa ur sig - och sedan göra ett bra jobb även fortsättningsvis.

Nog om detta du. Livet är egentligen lysande just nu, för mycket att göra bara,och snart är klockan sex så jag kan väcka den stackars trötta gubben. Han är så snäll - kör mig till Linköping idag - ska på ett soc möte. Det här var nog det tråkigaste inlägg jag skrivit nån gång - huvudet är fullt av snor så det finns helt enkelt inye plats för humor!

Inga kommentarer: