tisdag 19 maj 2009

En resa genom tid och rum


mycket tid tar det och en 3-400 mil. Att vara en Stalker alltså. Men det är det värt. När vi sitter framför vår sega uppkoppling och ser livespelningarna och videobloggarna förflyttas vi omedelbart till platsen det verkligen sker. Det vore nog räddningen för Saab det. Miljövänligt och så. Problemet är att en Saab aldrig kan ens likna den upplevelse en live-spelning med Stiko är. Inget hymmel och försök att verka fin där utan äkta vara. Att jämföra en resa med en Saab med en Stikotripp är som att jämföra en silverfärgad Skoda med en grön Mercerdes. Fullt möjlig men meningslöst!

Jag är väldigt förkyld men känner mig ändå snällare idag. Taskigt att skälla på Bror Duktig - han har ju inte gjort nåt han inte brukar göra. Det var bara jag som inte orkade plötsligt. Jag tror ju att han innerst inne bara vill vara snäll och vill alla väl. Bara på ett annat sätt än vi. Detta är mitt kors att släpa på i livet: att acceptera att folk sätter sig själva i främsta rummet till den grad att de sårar andra. "Jobba på jobba på jobba på". Snart är det hockey! Och här får jag säga det också. SNART ÄR DET HOCKEY! Jippie.

1 kommentar:

Sara sa...

nej nej jag ska inte rapportera om några hyss till bror min jag lovar =)